Jak powinna wyglądać dobra reklama
Obecnie na rynku walczy tak wiele konkurencyjnych firm, że muszą one zainwestować w jak najlepszą reklamę, by zostać zauważone przez odbiorców. Zdobycie zaufania klienta i pewności, że będzie on kupował nasze produkty lub korzystał z naszych usług, nie jest proste.
Aby stworzyć dobrą reklamę, uruchamia się cały proces jej tworzenia, w którym bierze udział mnóstwo osób, w tym na przykład copywriter, operator, grafik, montażysta wideo.
Aby reklama była dobra, należy w odpowiedni sposób przedstawić zalety reklamowanego produktu, nie można przesadzać, popadać w absolutną skrajność, a już na pewno przekłamywać rzeczywistość, gdyż to raczej odrzuci klientów, a już na pewno zmniejszy ich zaufanie do danej marki.
Należy ustalić, kto przede wszystkim będzie odbiorcą naszej reklamy, do kogo kierujemy naszą ofertę. Jeśli będą to dzieci, reklama powinna być żywa i bardzo kolorowa. Jeśli to będą staruszkowie, lepiej, by reklama miała spokojne, stonowane kolory i taką też muzykę. Dobór odpowiednich kolorów reklamie ma duże znaczenie. Zielony i niebieski ułatwiają zapamiętanie reklamy, dlatego tak często są używane w telewizyjnych spotach reklamowych.
Czasem można też pokusić się o zaproszenie do uczestnictwa w naszej reklamie jakiejś sławnej i dobrze się kojarzącej osoby. To na pewno bardzo przyciąga odbiorców, szczególnie jeśli jest to osoba mają jakiś autorytet, sprawiająca wrażenie godnej zaufania.
Dobra reklama nie powinna być też zbyt długa, bo możliwe, że zamiast zaintrygować, znudzi potencjalnych klientów danej firmy.