Reklama to jedna z najbardziej znanych dziś form promocji w biznesie. Odgrywa istotną funkcję, kiedy chcemy zaistnieć na rynku, cieszyć się mnogością klientów a także zapewnić sobie większy obrót handlowy. Współcześnie każda szanująca się firma posiada bardzo dobrze rozwinięte działania promocyjne. Naturalnie istnieje szereg różnych sposobów, którymi przedsiębiorstwo może się posłużyć, aby prężniej funkcjonować na rynku, jednakże reklama jest najczęściej wybieranym w tym celu środkiem.
Szeroka grupa odbiorców
Reklama oddziałuje na odbiorców wszędzie, albowiem możemy spotkać się z nią czytając prasę, oglądając telewizję oraz przechadzając się po mieście. Oglądamy bilbordy, wystawy, zerkamy na plakaty, a to wszystko po to, aby skusić i przyciągnąć potencjalnego odbiorcę.
Do podstawowych nośników reklamy należą współcześnie:
• Telewizja
• Internet
• Prasa
• Radio
Cechują się one bardzo dużym, wręcz światowym zasięgiem, dlatego firmy inwestujące w ten środek promocji swoich działań bez wątpienia sporo zyskują. Reklama jest wszechobecna, jednakże zdawać sobie należy sprawę z faktu, że jest także kosztowna. To, jaki nośnik reklamowy wybierze dana firma zależy jedynie od jej specyfiki, potrzeb oraz branży, w jakiej działa na rynku.